Conway heeft met heel wat klanten lange en nauwe samenwerkingen. We bouwen mooie partnerships op en zijn dan ook heel trots op wat we samen met onze klanten realiseren. G&V is hier een mooi voorbeeld van.
G&V Energy Group runt in België meer dan 30 convenience shops, onder andere met het eigen concept 'Breakpoint'. Recent hebben ze daar een gloednieuw concept aan toegevoegd: Foodstation@Breakpoint. G&V heeft de iconische Esso-locatie aan de Vogelzanglaan in Antwerpen een nieuw leven gegeven na een grondige renovatie. Deze historische plek, destijds ontworpen door gerenommeerd architect Léon Stynen werd op eigentijdse manier in ere hersteld en omgetoverd tot een karaktervolle energy hub met 24/7 shop én een Foodstation.
De shop is gebaseerd op de succesvolle on-the-go formule waar je een breed aanbod van snacks & drinks kunt vinden. Paradepaardjes zijn de barista-koffie van het merk Costa, de warme-snack-muur en het versaanbod. Het Foodstation is een trendy foodhall met diverse foodconcepten: Comptoir (bakery en slaatjes), Mangiaré (pasta), Harry’s Burger (smashburgers), Jean sur Mer (fish & chips) en Kei Jei (sushi).
“Deze nieuwe locatie legt de lat in onze sector beslist hoger en dat is waar we altijd naar streven”, vertelt Joris de Jonghe, Performance & Procurement Manager bij G&V. “Daar waar we vroeger al eens een negatieve connotatie hadden, willen we het tegendeel bewijzen. Zowel naar de esthetiek van het gebouw als naar de klantenbeleving, look & feel van het interieur, operations en foodaanbod hebben we onszelf uitgedaagd om van Vogelzang Foodstation een pareltje te maken.”
We zijn enorm enthousiast over deze nieuwe G&V locatie, want zowat alles wat er verkocht wordt in zowel de shop als het Foodstation komt van bij Conway! Voor de shop gaat het over alle dranken, zoetwaren, rookwaren & vapes, verse snacks, ijsjes, koffie, enzovoort. Voor alle concepten van het Foodstation (met uitzondering van het sushi-concept) voorzien we de ingrediënten van alle maaltijden en snacks, inclusief alle verpakkingsmateriaal. In totaal gaat het maar liefst over meer dan 1000 verschillende artikelen.
Dat Conway zowat alle goederen levert, vinden we al best straf. En dat is zelfs nog niet alles wat wij voor deze klant doen. Tijdens de hele voorbereidingsperiode zijn we betrokken geweest bij de ontwikkeling van de shop- en foodconcepten. We zijn mee op zoek gegaan naar de ingrediënten voor de recepten. We hebben samen de juiste fabrikanten gezocht, de producten getest, tastings georganiseerd, stalen aangeleverd voor fotoshoots en nog veel meer. Voor dit project hebben we onze rol van ‘Your most convenient partner’ absoluut waargemaakt en G&V een enorme meerwaarde geboden met onze kennis en advies.
Joris de Jonghe, Performance & Procurement Manager bij G&V, is één van de drijvende krachten achter het Foodstation-concept en bijzonder tevreden over het partnership met Conway.
“Enkele basisprincipes van onze G&V-strategie zijn kwaliteit en efficiëntie. Het is voor ons belangrijk dat we met partners kunnen samenwerken die voor dezelfde waarden staan. En dat is bij Conway absoluut het geval,” vertelt Joris.
“Niemand anders kan wat Conway kan, en al zeker niet zo efficiënt”, vervolgt Joris. “Hun dagelijkse service is top. De bestellingen gaan makkelijk via de digitale koppeling met ons kassasysteem. Conway waakt er continu over dat alle artikelen maximaal beschikbaar zijn met een goede houdbaarheid. De leveringen van vers- en diepvriesproducten zijn steeds vroeg in de ochtend gepland zodat we elke dag kunnen werken met verse ingrediënten. We hebben in regel een vaste chauffeur die langskomt en dat vinden we heel makkelijk. Hij weet de weg hier én hij is altijd vriendelijk en behulpzaam.”
“Voor dit concept hebben we de lat heel hoog gelegd voor onszelf en ook voor de partners waarmee we samenwerken. Alles moet tot in de puntjes verzorgd zijn. Voor ons is het belangrijk om te kunnen samenwerken met 1 partner die alles voor ons kan doen: het volledige productassortiment, alle ingrediënten voor de foodconcepten en zelfs alle verpakkingsmateriaal.”
“Conway is voor ons veel meer dan onze logistieke partner. Zij denken met ons mee. Over het perfecte assortiment, planogrammen, nieuwigheden, de foodconcepten, en nog veel meer. Hiervoor hebben ze enkele topmensen in hun Foodservice-team. Dankjewel Tine, Jochen, Veerle en de rest van het Conway team om hier mee jullie schouders onder te zetten!”
“We hebben bij G&V nog veel plannen op de plank liggen, ook voor wat onze shops betreft. Het is belangrijk dat we hiervoor kunnen rekenen op een betrouwbare partner zoals Conway. Samen met hen kunnen wij onze vele ambities realiseren”, besluit Joris. “Tot slot doe ik een warme oproep aan Conway om ons te blijven inspireren zodat we samen kunnen blijven groeien en onze klanten positief verrassen.”