Michael Hoffmann draagt de positie van Chief Executive Officer over aan Patrick Steppe

30. augustus 2016

Na vijf jaar te hebben gewerkt als Chief Executive Officer (CEO) van de Lekkerland Groep, heeft Michael Hoffmann om persoonlijke redenen besloten de onderneming te ver-laten. Patrick Steppe, die vanaf eind 2012 op executive board niveau verantwoordelijk was voor de verkoopafde-ling, zal de positie van CEO met onmiddellijke ingang overnemen.

Onder het leiderschap van Michael Hoffmann heeft de on-derneming haar bedrijfsstrategie voor de lange termijn “Convenience 2020” ontwikkeld. Daarnaast zijn er stappen gezet met het daaruit voortvloeiende heroriëntatieproces. Hierdoor heeft Lekkerland de afgelopen jaren een aantal belangrijke mijlpalen weten te bereiken in haar ontwikkeling tot allround aanbieder van full-serviceproducten en concepten. Dit blijkt onder meer uit het positieve financiële resultaat.

“De Supervisory Board en de aandeelhouders van Lekker-land betreuren het besluit van Michael Hoffmann zeer”, aldus Lorenz Bresser, voorzitter van de Supervisory Board Lekkerland: “Maar we respecteren uiteraard zijn besluit en wij willen Michael Hoffmann bedanken voor het werk dat hij de afgelopen vijf jaar met zo veel succes heeft verricht.”

Patrick Steppe werkt al 16 jaar bij Lekkerland en heeft daarbij verschillende functies vervuld. “Wij zijn verheugd dat we in Patrick Steppe een uitstekende leider hebben kunnen vinden voor deze positie. Hij vertegenwoordigt de strategische richting van de onderneming en zal de reeds ingezette koers dan ook voortzetten”, aldus Lorenz Bresser.

Net als voorheen, wordt de 49-jarige nieuwe CEO onder-steund door Chief Financial Officer Dr. Edgar Lange (CFO) en Chief Supply Chain Officer Kay Schiebur (CSCO).

CV Patrick Steppe (CEO)

Patrick Steppe (geboren in 1967) is met ingang van eind augustus 2016 voorzitter van de Board of Management van Lekkerland AG & Co. KG. In de functie van Chief Exe-cutive Officer (CEO) is hij verantwoordelijk voor verkoop en marketing, category management van alle productgroepen, strategie, bedrijfsontwikkeling, human resources (HR) en communicatie. Tevens gaat hij over het beheer van alle nationale ondernemingen in de Lekkerland Groep.

Patrick Steppe is van origine Belg en heeft in Antwerpen marketing en distributie gestudeerd. Daarna heeft hij diver-se verkoopfuncties verricht voor Impex Benelux en MoTip, twee bedrijven in de auto-industrie. In 2000 stapte Patrick Steppe over naar de Lekkerland Groep, waar hij begon als Sales Director van Conway België. In 2006 nam hij de po-sitie van Vice President Sales bij Lekkerland Nederland over.

In 2011 verhuisde Patrick Steppe naar Lekkerland AG & Co. KG, waar hij ging werken als Senior Vice President Sales en Marketing. Een jaar later, in 2012, werd hij be-noemd tot lid van de Board of Management van de Lekker-land Groep. Bij de BoM was hij verantwoordelijk voor ver-koop en marketing.

Lekkerland AG & Co. KG is een internationale partner voor alle retailformules waarmee mensen op een aangename wijze on-derweg consumpties kunnen kopen. Daarbij gaat het onder meer om winkels op tankstations, kiosken, buurtwinkels, fastfoodke-tens, tabakswinkels, levensmiddelenzaken, drankwinkels, wa-renhuizen, bakkers en kantines. Klanten met in totaal ruim 90.000 verkooppunten in zes Europese landen vertrouwen op het ruime productaanbod van Lekkerland, de flexibele logistiek en de diensten op maat. Lekkerland levert tabaksproducten, snacks voor onderweg, non-foodproducten, dranken, e-vouchers, cadeaukaarten en nog veel meer. Over het boekjaar 2015 be-droeg de totale verkoop EUR 12,5 miljard

Tel.: +49 2234 1821-184

Fax: +49 2234 1821-445