Conway België verhoogt zijn omzet in een competitieve markt

4. mei 2017

De Belgische economie kent momenteel een gematigde groei. In een dergelijke omgeving is Conway België er in het boekjaar 2016 in geslaagd de omzet met 6,1 procent ofwel 85,8 miljoen euro te doen stijgen tot 1 495,2 miljoen euro. De omzet in rookwaren nam in België toe met 86,4 miljoen euro. Op de markt in haar totaliteit daalde de omzet met ongeveer 5,0 procent, terwijl Conway zijn omzet kon verhogen met ongeveer 4,1 procent.

Deze positieve ontwikkeling is toe te schrijven aan een aantal redenen, onder meer een nieuw contract voor de levering van rookwaren bij een grote internationale voedingsretailer. Op het gebied van het food/non-food productassortiment daalden de opbrengsten met 0,9 miljoen euro, terwijl de omzet bij de elektronische waarde (e-va) / diverse producten steeg met 0,2 miljoen euro.

“Wij zijn erin geslaagd te groeien in een zeer competitieve markt”, verklaart Marc Lanneau. De 41-jarige Belg is sinds half april 2017 de nieuwe Country Manager van Conway Belgium. “Daarom zijn wij tevreden met het financieel resultaat van het voorbije jaar. In het lopende boekjaar blijven wij evenwel consequent verder het pad van de verbeteringen volgen.”

Als onderdeel van de bedrijfsstrategie “Convenience 2020” van de Lekkerland Groep werd in België – gelijklopend met de activiteiten in andere landen van de Groep – van start gegaan met een transformatieprogramma. Het heeft tot doel de groei te stimuleren en de rentabiliteit te verbeteren. Naar verwachting zal het programma in het lopende boekjaar 2017 de eerste positieve resultaten met zich meebrengen.

In 2016 verlengde Conway België de contracten met ver-schillende klanten, onder meer met twee petroleummaatschappijen. Aan beide bedrijven wordt het volledige productassortiment van Conway geleverd. Daarnaast werden met verschillende voedingsretailers de contracten voor de levering van rookwaren verlengd. Wegens het enorme succes werden ook de huismerkproducten SO/OK verder op de markt gebracht in België. Het assortiment omvat snoepgoed, hartige snacks en dranken. De producten zijn van de gebruikelijke topkwaliteit, maar de prijzen ervan liggen tot 30 procent lager dan bij de A-merken.