Dankzij het binnenhalen van nieuwe klanten versnelt Conway Belgium zijn groeitempo

Omzet groeit aanzienlijk in 2018

8. mei 2019

Met nieuwe klanten en een assortiment dat perfect is afgestemd op de groeiende vraag naar on-the-go consumptie heeft Conway Belgium in 2018 zijn groeitempo opgedreven. De expert in on-the-go consumptie is erin geslaagd de omzet met 10,2 procent ofwel 155 miljoen euro te doen stijgen tot 1 675,9 miljoen euro. Ongeveer de helft van de stijging, namelijk 80 miljoen euro, is evenwel toe te schrijven aan de eerste consolidatie van de activiteiten van Conway in Luxemburg in het boekjaar.

“Wij zijn erin geslaagd te groeien in een bijzonder competitieve markt en zijn dan ook zeer tevreden met het financiele resultaat voor 2018”, verklaart Marc Lanneau, Country Manager van Conway Belgium.

In 2018 wist Conway nieuwe klanten binnen te halen en grote contracten te verlengen. Sinds november levert het bedrijf loterijloten voor de Belgische Nationale Loterij. “Voor die klant voegen wij enkele duizenden nieuwe shops aan ons klantenbestand toe," legt Marc Lanneau uit. “De Nationale Loterij was onder de indruk van onze complexe logistieke dienstverlening die wij perfect op haar behoeften hebben ingesteld.” Logistieke dienstverlening op maat is een voorbeeld van hoe Conway zijn visie nastreeft om “Your most convenient partner” te worden voor zijn klanten – de beste partner die zij hebben.

Sinds vorig jaar voorziet Conway ook een nationale bioscoopketen van verse en diepgevroren producten, dranken en snoepgoed. Het contract met een dienstverlener uit de sector voor gastronomie in de transportwereld aan wie Conway frisdranken en bier levert, werd met twee jaar verlengd.

Nieuwe digitale oplossingen verbeteren de klantbeleving

In het licht van de alsmaar toenemende concurrentie streeft Conway België ernaar oplossingen en diensten aan te bieden die de dagelijkse taken van zijn klanten eenvoudiger maken. Zo kunnen klanten een app voor bestellingen op hun smartphones downloaden die automatisch gesynchroniseerd wordt met de webshop. Dankzij de ingebouwde functie om barcodes te scannen kunnen producten zeer snel en gemakkelijk besteld worden. De app werd samen met Lekkerland Nederland ontwikkeld.

“In 2019 gaan wij op deze weg voort door onze klanten oplossingen en producten aan te bieden die overeenstemmen met de voorkeuren van de klant. Op die manier ondersteunen wij onze klanten om de klantbeleving in hun winkels te verbeteren en dat zal hen in een alsmaar groeiende omgeving helpen om de concurrentie met andere leveranciers van convenienceproducten aan te gaan”, aldus Marc Lanneau.

“De geplande overname van Alvadis, die nog moet worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten, zal voor extra groeiperspectieven zorgen in 2019.” Alvadis is een onderdeel van Ubiway, een dochteronderneming van bpost, en levert prepaid producten en diensten aan enkele duizenden verkooppunten in België.

Over Conway

Conway – The Convenience Company België NV is de specialist voor on-the-go consumptie. Het is onze visie om "Your most convenient partner" te zijn voor onze klanten – de beste partner die zij hebben. Conway stelt ongeveer 412 mensen tewerk en levert aan circa 5 600 verkooppunten. Tot onze klanten behoren benzinestations, krantenwinkels, conveniencewinkels, bakkerijen, voedingsretailers en restaurants met snelle dienstverlening. In het boekjaar 2018 had Conway een omzet van 1 676 miljoen euro.

De Lekkerland Groep is actief in zeven Europese landen. In het boekjaar 2018 bedroeg de omzet van de groep 12,4 miljard euro.