Conway aan het woord:
Interview met Jeroen Haesebeyt

Conway aan het woord:
Interview met Jeroen Haesebeyt

 Begin dit jaar publiceerden we een interview met onze CEO, Marc Lanneau. We willen jullie graag ook laten kennismaken met de andere leden van het Conway Management Team.

Het eerste MT-lid dat we aan het woord laten is Jeroen Haesebeyt, Purchase & Marketing Director. 

 

Dag Jeroen. Fijn dat we jou als eerste beter mogen leren kennen. Laat ons beginnen bij het begin. Hoelang werk je al bij Conway?

Ik werk in totaal 9 jaar bij Conway. De eerste 6 jaar was ik deel van het aankoop- en marketing team en was ik onder andere bezig met rapporteringen, data en planogrammen. Na deze 6 jaar ben ik bij Conway vertrokken om aan de slag te gaan bij de rookwarenfabrikant Scandinavian Tobacco Group als achtereenvolgens Key Account Manager, Marketing Manager en Sales Manager. En na 11 jaar bij STG ben ik in september 2019 met veel goesting terug gekeerd naar Conway. Ondertussen ben ik hier dus alweer 2,5 jaar.

Jeroen Haesebeyt
- Purchase & Marketing Director

Waarvoor ben jij bij Conway verantwoordelijk?

Ik ben Purchase & Marketing Director. Eind 2020 is daar Independent Sales aan toegevoegd.

Leg je ons kort uit wat deze 3 domeinen inhouden.

Het gedeelte sales waarvoor ik eindverantwoordelijke ben, is het deel van de onafhankelijke klanten. Dat zijn winkelpunten met zelfstandige eigenaars die niet behoren tot een grotere organisatie. Bij Conway hebben we voor deze groep klanten een vrij groot team met o.a. account managers, customer developers en field promotors. Hun opdracht is om deze ondernemers van dichtbij te begeleiden en te adviseren zodat we samen met hen hun winkelpunt nog succesvoller maken.

Het tweede luik, purchase, bestaat uit 3 afdelingen: logistic purchase, purchase support en category managers. Deze 3 teams zijn bezig met het samenstellen en het beheer van het productassortiment, en met de inkoop en het stockbeheer. De category managers bouwen aan een sterke professionele en commerciële relatie met de fabrikanten. Dat is essentieel voor onze business.

Het derde team onder mijn vleugels is marketing. Zij werken nauw samen met de collega’s van verkoop en aankoop. Dit team en de zaken waarmee zij bezig zijn, zijn volop in ontwikkeling. We hebben nog steeds betekenisvolle offline marketing touchpoints zoals de maandelijkse promotiefolder en events. Daarnaast ontwikkelen we meer en meer digitale tools. Onze online virtuele beurs is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van.

Wat heb jij met je team gerealiseerd waarop je heel erg trots bent.

Voor mij is dat het team zelf en de manier waarop we samenwerken. Vroeger werkten we vaak vanop ons eigen eiland, los van elkaar. Nu zijn we erin geslaagd om van drie afdelingen één commercieel team te maken dat goed op elkaar is ingespeeld en goed samenwerkt. Ze hebben daarbij 1 gemeenschappelijk doel: onze klanten het juiste assortiment aanbieden tegen de juiste prijs, met aantrekkelijke promoties en met een flinke dosis waardevol advies erbij. En bovendien willen we alles wat de klant met ons doet – van bestelling tot levering – zo makkelijk mogelijk maken.

Wat vind jij zelf zo leuk en uniek aan Conway?

Voor mij persoonlijk is dat de afwisseling. ’s Morgens de dag starten met een Management meeting, daarna een pittig onderhandelingsgesprek met een fabrikant en aan het eind van de dag een brainstorm over een nieuwe digitale marketingtool. Echt tof, die variatie.

Als je Conway in 3 trefwoorden moet beschrijven, welke zijn dat dan?

Het is moeilijk om er 3 te kiezen…

Ik ga als eerste zeggen ‘fierheid’. Elke keer bijvoorbeeld dat ik onderweg een Conway vrachtwagen tegenkom, ben ik fier dat ik deel uitmaak van de Conway familie.

Als tweede kies ik ‘energie’. Onze markt van on-the-go consumptie is best wel complex. Conway is de schakel tussen de klant - het winkelpunt - en de fabrikant. We willen “Your most convenient partner” voor hen allebei. Dat is een uitdaging waar ik zelf enorm veel energie van krijg.

Het laatste trefwoord voor mij is ‘fun. Ik hou ervan om met de collega’s samen te werken, op een positieve manier. Minstens één keer per dag eens samen kunnen lachen. Dan pas is voor mij de dag geslaagd en dat lukt heel goed bij Conway!

Het motto van Jeroen

“The goal is not to be perfect at the end. The goal is to be better every day.”