Conway aan het woord:
Interview met Katrijn
De Vos

Conway aan het woord:
Interview met Katrijn
De Vos

Marc Lanneau, Jeroen Haesebeyt en Koen Peeters kwamen al aan het woord in deze reeks interviews met het Conway Management Team. Nu is het de beurt aan Katrijn De Vos, Director Human Resources, om ons te vertellen wie zij is, wat haar job bij Conway inhoudt en wat haar vooral aanspreekt in ons bedrijf.

 

Hallo Katrijn. We vliegen er meteen in met de 1e vraag. Hoelang werk je al bij Conway? 

Ik werk sinds mei 2020 op zelfstandige basis bij Conway, dus nu ruim 2 jaar. Ik ben mijn loopbaan gestart in de uitzendsector en nadien heb ik bij verschillende bedrijven gewerkt, altijd binnen een HR-omgeving.

Waarvoor ben jij bij Conway verantwoordelijk?

Ik ben eindverantwoordelijke van HR, Human Resources. HR houdt zich bezig met de ganse ‘levenscyclus’ van de Conway medewerkers. Dit start bij employer branding, selectie, aanwerving, en gaat verder met onboarding, opleidingen, retentie, evaluaties. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de primaire arbeidsvoorwaarden zoals salarissen en contracten, en secundaire arbeidsvoorwaarden zoals extralegale voordelen en CAO’s.

Katrijn De Vos
Director Human Resources

Wat heb jij met je team gerealiseerd waarop je heel erg trots bent?

In de eerste plaats ben ik supertrots op het HR team zelf. We zitten als team al een tijdje in een bijzonder drukke periode. Dat zal ook nog even blijven duren want er lopen tal van projecten.

Daarnaast ontvangen de HR-collega’s nog steeds iedere dag – met de glimlach – de medewerkers en managers die langskomen met allerlei vragen. Hun enthousiasme zorgt echt voor een leuke dynamiek op onze afdeling en binnen Conway.

Naar realisaties toe hebben we vooral samen bereikt dat de collega’s van warehouse en transport de weg gevonden hebben naar HR, zowel in Temse als in Courcelles. We werken nu beter samen. Vanuit HR zorgen we ervoor dat we voor iedereen bereikbaar en beschikbaar zijn. Eénmaal per maand start bijvoorbeeld een HR-collega om 4u ’s ochtends om beschikbaar te zijn voor onze chauffeurs.

Wat vind jij zelf zo leuk en uniek aan Conway?

Dat is de diversiteit aan collega’s. We hebben hier een bijzonder diverse groep medewerkers met verschillende nationaliteiten, achtergronden en interesses. Iedereen wordt gerespecteerd en gewaardeerd. Ik vind het echt leuk om met zoveel verschillende mensen te kunnen samenwerken.

Last but not least, ik ben bijzonder trots op mijn teams. Het is een fantastische mix van vrij nieuwe collega’s en van mensen die hier al heel lang werken en Conway door en door kennen. Ik heb velen van hen ook zien groeien en doorgroeien, en dat geeft me een heel warm gevoel.

Als je Conway in 3 trefwoorden moet beschrijven, welke zijn dat dan?

Er komen heel wat woorden in mij op, maar als eerste denk ik aan volhardend. Volhardend omdat iedereen bij Conway – dag in, dag uit – hard werkt om onze duizenden klanten tevreden te maken. Ook in soms moeilijkere omstandigheden geeft iedereen het beste van zichzelf.

Mijn tweede trefwoord is menselijk. Er wordt best veel gevraagd van de medewerkers, maar er is ook veel aandacht voor de mens achter de medewerker. We proberen iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen en oplossingen te zoeken.

Tot slot kies ik voor attent. Ik vind het geweldig hoe je ’s ochtends als je uit je auto stapt en over de parking loopt, al meteen je eerste ‘goeiemorgen’ hoort. De ene keer van een collega van het magazijn, de volgende dag van een onderhoudsmedewerker of iemand van de kantoren. Het maakt niet uit, elke dag krijg je van iemand wel een goeiemorgen.

En ’s avonds net hetzelfde. Dan kom je iemand tegen van de transportafdeling of van de late ploeg in het magazijn die je een prettige avond wenst. Even nog een praatje slaan met een toekomstige papa of over iemand z’n reisplannen. Meer heeft een mens niet nodig, toch?

Het motto van Katrijn

“We hebben maar één leven. Leef het!”

 

“Customers only love a company when the employees love it first.”
De medewerkers zijn voor een bedrijf super belangrijk. Pas als zij zich goed voelen, met de juiste mindset en volle goesting aan het werk zijn, krijg je ook tevreden klanten.

“We hebben maar één leven. Leef het!”
Het is heel erg belangrijk om plezier te hebben in wat je doet. Je moet en kan daar zelf voor zorgen. Ga ervoor. Smijt je, voor de volle 100%. You only live once!