Conway aan het woord:
Interview met Marc Lanneau

Conway aan het woord:
Interview met Marc Lanneau

Bij de start van dit nieuwe jaar wordt onze rubriek “Klant aan het woord” eenmalig omgevormd naar “Conway aan het woord”.

Marc Lanneau, CEO van Conway, vertelt jullie graag hoe Conway het afgelopen jaar heeft beleefd en hoe hij kijkt naar dit nieuwe jaar.

 

2021 was een bijzonder jaar. Hoe heeft Conway dit ervaren?

“Het afgelopen jaar was niet evident. Wij hebben ons, net zoals iedereen, continu moeten aanpassen. Voor ons was het vooral belangrijk om onze klanten zo goed mogelijk te blijven ondersteunen, bijvoorbeeld met flexibele leverschema’s en een aangepast assortiment.”

Marc Lanneau

Dus de Corona pandemie heeft bij jullie de dingen niet vertraagd?

“Integendeel. Het heeft ons extra gemotiveerd om snel en flexibel te zijn.

Plots waren er geen zekerheden meer. Klanten moesten sluiten. Anderen deden het heel goed. Bepaalde assortimenten vielen stil of waren zelfs niet meer beschikbaar.”

 

Wat was voor jullie de grootste uitdaging?

“We doen ongeveer 1600 leveringen per dag met maar enkele uren voorbereidingstijd. Dat is best wel een uitdaging en dan loopt er al eens iets mis. We hebben een ruim en divers assortiment.

We zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de goederen bij de fabrikanten en het verkeer stuurt helaas ook geregeld onze planning in de war. Dat was onze grootste uitdaging: de impact voor onze klanten tot een minimum beperken.”

 

Wat vind jij zelf zo leuk en uniek aan Conway?

“Langs de ene kant zijn we een groot bedrijf, langs de andere kant spreken we altijd over de Conway familie. Zo voelt het ook voor mij.

We zijn een bedrijf van mensen. We hebben duizenden klanten en velen van hen hebben een persoonlijke band met ons bedrijf en onze medewerkers.”

 

Hoe kijken jullie naar 2022?

“Ook in dit nieuwe jaar zullen we nog rekening moeten houden met Corona. We kijken vooral vooruit en doen dat samen met onze klanten.

We zullen opnieuw proberen zo goed mogelijk te anticiperen op wat komt. We willen groeien en bezig zijn met wat echt relevant is voor onze klant. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat zal lukken.

We zullen bijvoorbeeld nog meer inzetten op digitalisering waardoor het voor onze klanten steeds makkelijker wordt om te bestellen, promoties te bekijken, het levermoment op te volgen, enzovoort.”

 

Is dit wat voor jullie ‘Your most convenient partner’ betekent?

“Ja, absoluut! We willen een makkelijke partner zijn voor onze klanten, waar ze elke dag op kunnen rekenen.

Het succes van onze klant is ons succes. Daar gaan we voor, ook in 2022.”