Klant aan het woord: “Samenwerken in de toekomst? Nog minstens 20 jaar!”

Klant aan het woord: “Samenwerken in de toekomst? Nog minstens 20 jaar!”

Goedemiddag Steve! Bedankt dat we met jou een interview mogen doen, jij bent onze eerste klant in de kijker. Hoe gaat het met jou?

Goed, we zijn gezond en zitten vol energie!

Heel goed om dat te horen! De afgelopen periode was redelijk moeilijk voor iedereen. Hebben jullie dit toch op een positieve manier kunnen bekijken?

Ja, dat denk ik wel. We hebben geluk dat Plopsa uit 2 takken bestaat. We hebben de operationele tak die vandaag quasi stil ligt. We proberen natuurlijk wel onze medewerkers betrokken te houden bij wat er gebeurt. Anderzijds hebben we onze bouwtak en daar zitten we op een absoluut hoogtepunt qua investeringen. We zijn op meer dan 10 plaatsen tegelijkertijd aan het bouwen, dus op zich komt deze periode niet slecht uit. We kunnen nu onze volledige aandacht aan deze nieuwe projecten geven. We moeten klaar zijn, na COVID verwachten we dat er toch een soort van feestgevoel komt en daar ben je dan best volledig klaar voor.

"Samenwerken in de toekomst? Nog minstens 20 jaar!" - Steve Van den Kerckhof, CEO Plopsa

Dat klinkt inderdaad heel positief. Proficiat trouwens met al jullie nieuwe projecten en jullie doorzettingsvermogen in deze onstabiele periode. Misschien moeten we nu even terugkijken naar hoe onze samenwerking begonnen is. Herinner je nog dat moment?

Ja hoor! Ik herinner me nog dat Frank 21 jaar geleden bij ons binnenkwam. We zijn klein begonnen, enkel met wat snoepgoed, en vanaf dan zijn we stap voor stap gegroeid en hebben we de samenwerking en het assortiment uitgebreid. Van snoep naar de vele andere zaken die nu worden geleverd door jullie.

Wat ik ook heel erg apprecieer bij Conway: als we ergens een probleem hebben, dan kan ik er altijd op rekenen dat jullie er alles aan doen om te helpen.

Leuk om jou hier zo enthousiast over te horen praten! Na 21 jaar ken je ons héél erg goed. Hoe zou je Conway als partner omschrijven?

We hebben dezelfde waarden, we zijn graag nuchter en houden de voetjes op de grond. Maar we zijn ook allebei flexibel en houden van de dingen snel en goed aanpakken. Praten, overleggen en vooruit met de business ! Dit maakt de band tussen Plopsa en Conway enkel nog sterker.

We zijn vast en zeker niet de gemakkelijkste klant, maar we krijgen van Conway wel altijd passende antwoorden op onze vragen.

Een sterke band, vertrouwen, en flexibiliteit: daar blijven we ook vandaag op focussen en in investeren. Natuurlijk kijken we ook graag even met jullie naar de toekomst. Hoe zie jij onze samenwerking verder evolueren?

Ik zie onze samenwerking alleen nog maar verder groeien. We werken aan een aantal uitbreidingen in België: een nieuw waterpark in Landen-Hannuit, we zijn Comic Station in het Centraal Station van Antwerpen aan het verbouwen, we gaan een waterpark bouwen in Mechelen, het Plopsa Hotel in De Panne dat open gaat. We gaan jullie betrekken in zoveel mogelijk nieuwe projecten en willen graag nog nauwer met jullie samenwerken. Dus minstens nog een keer 20 jaar erbij !

Heel graag, Steve, nog 20 jaar op deze manier met jullie samenwerken ! Ik hoor je vertellen over jullie nieuwe projecten, bijvoorbeeld het Plopsa Hotel. Wat mogen we hiervan verwachten?

De bedoeling  was om een hotel te bouwen waar kinderen een wauw-gevoel hebben, maar waar er ook B2B kan plaatsvinden. We hebben hierin een evenwicht gezocht en hebben nu rond thema theaters gewerkt en hebben geprobeerd om beide doelgroepen te verzoenen.

Mijn ambitie is dat de klanten die het hotel verlaten zeggen: ‘het Plopsa Hotel past in het rijtje van de 25 meest speciale hotels in België zowel qua beleving als kwaliteit en alles wat ermee samen hangt’.

Contactpersoon
Conway – The Convenience Company